Pro někoho tropické ovoce symbolizující Hawai. Pro někoho, kdo má rád koktejly, může připomínat velice známou a oblíbenou Piña Coladu. Ale ananas je mnohem víc, než si jen dovedete představit.
Začneme architekturou, ve které figuruje ananas jako dekorativní symbol pohostinství. Často je vykreslený na záclonách nebo vyrytý do dřeva u vstupních dveří, aby si toho hosté všimli hned u vstupu do hostitelova domu. Ananas byl extrémně populární v 15. až 16. století, kdy ho Kryštof Kolumbus přivezl z ,,Nového Světa,, do Evropy. V 17. století se stal populárním symbolem pro přátelství, pohostinství a bohatství, čímž je vlastně až do dnes. Nejvíce ananas proslavil král Charles II., který vládl Anglii do roku 1685 a pózoval s ním na svých oficiálních portrétech. Ananas se tehdy objevil na každé společenské události vystavený na poličce v hlavní místnosti tak, aby ho každý viděl. Když to převedeme na dnešní poměry, tak měl jeden ananas cenu až 8000$! A právě to bylo důvodem, proč ho lidé kupovali. Kupovali ho za účelem výdělku, protože se dal pronajímat. Ano! Ananas má dlouhou trvanlivost a z toho důvodu se dal využít i na několik společenských akcí. Dnes můžete ananas najít jako symbol na spoustě známých místech a předmětech - například St. Paul’s Cathedral v Londýně, Wimbledon trophy nebo taky na mé vestičce a míchací lžičce.😊 Pro mě se stal ananas symbolem od doby, kdy jsem byl v jednom londýnském baru na školení o ananasovém rumu. Právě tam jsem se vše dozvěděl o historii a hrozně jsem se pro to nadchnul. A přesně to je důvod, proč jsem si ho zvolil jako logo a název pro svůj barový catering. Právě proto je tento projekt tak výjimečný a originální!